MEDYALAB - 1. SAYI
Ye n i Me d y a ve Ço c u k Pozitif Tutum Ebeveyn tutumlarının çocukların öğrenme sürecinde direkt etkiye sahip olduğunu kanıtla- yan birçok araştırma mevcut. Durum böyleyken ebeveynlere, çevrimiçi öğrenme sürecini destek- lemek konusunda büyük iş düşüyor diyebiliriz. Ebeveynlerin olumlu bir bakış açısı benimsemeye çalışması, çocukların öğrenme sürecinde pozitif etkiye sahip. Bazı anlarda olumsuz duygulara ka- pılmamız tabii ki normal. Belirsizlik yaşayıp, bu- nalmış, stresli ve kafamız karışmış hissedebiliriz. Olumsuz duyguları da kabullenmek ve tanım- lamak bu süreçte önemli. Bu duyguları tanıyıp, tanımlarsak, durumu kabullenip, bakış açımızı olumluya çevirmek mümkün. Onlarda görmek istediğimiz davranışları modellemek biz ebevey- nlerin başvurabileceği bir davranış biçimi. Sonuç olarak, biz ebeveynler çocuklarımızın ilk öğret- menleriyiz ve onların mutlak yol göstericileriyiz. Çevrimiçi ve Çevrimdışı Yaşam Arasında Denge Çocukları hem eğitici hem de rahatlatıcı olan diğer aktivitelere evden devam etmeye teş- vik etmemiz önemli. Onların, ekran başında ge- çirdiği saatler kadar fiziksel aktivitelere de vakit ayırmalarına yardımcı olmaya çalışmalıyız. Böyle- ce çevrimiçi gerçekleşen eğitim sürecini daha ve- rimli hale getirebiliriz. Araş. Gör. Çise Ayhan Helvacıoğlu 16 MEDYALAB KAS IM 2020
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc2MDc5