MEDYALAB - 1. SAYI
Çocuklar, dünyayı duyularıyla tanı- yor, etki-tepki ile deneyimliyor. Oysa dijital medya kullanımında çocuk ikili değil tek ta- raflı etkileşim yaşıyor ki bu da tepkisine ya- nıt alamayan çocuk için iletişim ve gelişimin bozulması demek. Psikologlar, araştırmacı- lar ideal olanın ‘ilk 2 yaşta çocukların dijital medya ile tanışmamasıdır’ derken devam eden süreçte de dijital medya ile geçirilen sürenin kısıtlanmasının şart olduğu ortada- dır. Böylesi geniş bir perspektiften ba- kacak olursak dijital medya okuryazarlığı konusunda anne ve babaların eğitilmesi ve bilinçlendirilmesi bir zorunluk olarak karşımıza çıkmaktadır. Dijital okuryazarlık, iletişim teknolojilerinin olumlu özelliklerini geliştirerek, olumsuz taraflarını en aza in- dirmeyi amaçlar ki bu da çocuğunuza ya- pacağınız en sağlıklı ve en büyük yatırım olabilir. Ayrıca dijital ortamda devam eden her türlü etkinliğin yer, zaman, nitelik ve sü- resini belirli kurallara bağlamak; çocuk belli bir yaş ve olgunluğa gelene kadar denetle- mek, mümkün ise bazı etkinlikleri çocukla birlikte yapmak; belli içerik ve web sitele- rine erişimi sınırlandırmak gibi önlemlere başvurulabileceği gibi bu tür önlemlerin aile- eğitimci- gençlerin karşılıklı konuşarak işbirliği ile hayata geçirmesi daha yapıcı bir ortam yaratacaktır. D İ J İ TAL MEDYA OKUR YAZARL I Ğ I MEDYALAB KAS IM 2020 21
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc2MDc5