MEDYALAB - 1. SAYI
İstinye Üniversitesi Medya Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Mer- kezi’ne Bağlı İsü Med Web Portalı Açıldı. Merkezin amaçları Merkezin amaçları şunlardır: Üniversite disiplini altında, medya ve kitle iletişimi alan- ları ile ilgili bilimsel araştırmalar yapıp her türlü medya ve iletişim uygulamasını Üniversite stüdyosunda gerçekleş- tirmek, dijital mecrada yayıncılık örnekleri üreterek kamu yayıncılığı hizmetine katkıda bulunmak, bu konudaki di- siplinler arası çalışmaları teşvik ve organize etmek, danış- manlık hizmeti vermek, bilimsel toplantı, kurs ve seminer- ler düzenlemek, bilimsel araştırmalar yapıp nitelikli medya ürünlerinin üretilmesi, medya okuryazarlığı ve medya etiği başta olmak üzere medya araştırmaları konusundaki lite- ratüre katkıda bulunmak. Yurt içi ve yurt dışındaki benzer merkezlerle iletişim kur- mak, lisansüstü eğitimde kurs ve programlar geliştirilmesi- ne yardımcı olmak, bilgi birikimi sağlamak ve yaymak. Diğer üniversite, kamu ve medya kuruluşları ile ortak çalış- malar yürütmek ve bu çalışmaların yürütülmesinde kulla- nılacak medya mecralarını oluşturmak, donanım ve verileri sağlamak. Merkezin faaliyet alanları Merkezin faaliyet alanları şunlardır: Medya ve kitle iletişimi alanında dünyadaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izlemek, bu konuda teknik ve nitel araştırmalar yapmak, bunları yürütmek ve sonuçlandır- mak. Toplum ile medya arasındaki ilişkide kanaat önderi olarak konumlanmak ve bilimsel veri üretmek. Kamuoyunu ilgilendiren, yayıncılık ve iletişim temalı konu- larda nitelikli bilgi üretmek, bunları paylaşmak ve medya okuryazarlığına katkıda bulunmak. Üniversite, kamu ve özel kuruluşların gereksinim duydu- ğu araştırmaları planlamak, gerçekleştirmek ve bu konuda danışmanlık hizmetleri vermek. Üniversite bünyesinde yükseköğretimin amaç, ilke ve he- defleri doğrultusunda ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak televizyon yayınları yaparak kamu hizmeti yayıncılı- ğı konusunda örnekler üretmek. Meslek içi ve toplumsal eğitim çalışmaları yapmak, bu amaçla seminerler, atölye çalışmaları ve konferanslar dü- zenlemek, yazılı, görüntülü ve dijital ortamlarda yayınlar hazırlamak. Ulusal ve uluslararası kitle iletişim kuruluşları ile işbirliği yapmak. Alanında uzmanlaşmış medya araştırmacıları ve medya profesyonelleri yetiştirmek. MEDYALAB KAS IM 2020 7
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc2MDc5