MEDYALAB - 3. SAYI

4 2 43 43 42 sosyal medya gösteriyor. Bütün bunlar gençleri daha ulaşıla- bilir kılıyor. Gençlere ulaşmayı hedefleyen bu vai- zlerin en bilinen isimler geleneksel medyada da gördüğümüz Mustafa Karataş, Nihat Hatipoğlu, Ömer Döngeloğlu gibi isimler olmakla birlikte Youtube’da kanalı bulunan ve 273 bin aboneye sahip Kerem Önder, 17.8 bin aboneye sahip Genç Hoca, 76.1 bin aboneye sahip Abdulkadir Polat, 249 bin aboneye sahip Yasin Gündoğdu gibi genç isimler de gençlere yönelik içerikler üretiyorlar. 295 bin aboneye sahip İhsan Şeno- cak ise her Salı saat 20.00’da Gençler Soruyor adındaki canlı yayını ile gençlerin erkek-kadın ilişkileri, kıyafet, estetik, karma eğitim, zina, cinsellik ve dizi-filmler gibi günlük hayata dair birçok sorusunu cevaplıyor. Kimi vaizler ise hedef kitle olarak gençleri seçmemekte. Buna örnek olarak Mustafa İslam- oğlu’nu verebiliriz. İslamoğlu sosyal medyayı oldukça aktif kullanmasına rağmen hedef kitle olarak gençleri seçmemiştir ve bu onu kendi ce- maat kitlesiyle sınırlı tutmuştur. Sonuç olarak şunları diyebilirim ki yeni medya sahası sanal vaiz olarak adlandırılan ve inananlara danışmanlık hizmeti veren kişiler ortaya çıkarıyor. Bu vaizler kendi cemaatlerini oluşturmaya ve fikirlerini yaymaya devam edi- yorlar. Özellikle Youtube’da sosyal medya vai- zlerinin kurduğu kanalların sayısı günden güne artıyor. Bu tarz kanalların insanları birleştirmek ve fiziki engellerden arındırmak gibi faydaları olmasına rağmen dezenformasyon yaratma ve halkı yanlış yönlendirme gibi zararları da var. Dini anlamda bilgi sahibi olmamasına rağmen sahte ama etkileyici hikâyelerle insanları yanlış yönlendiren sosyal medya vaizlerinin sayısı da günden güne çoğalmakta. Kaynaklar Akka , . (2015). Sanal cemaatler. stanbul: Doğu Kütüphanesi Yayınları. Menek e, . (2015). “Dinin Dijitalle mesi ve Mo- bil Uygulamalar”, Mete amdereli(ed.). Dijitalle en Din içinde. stanbul: Köprü Yayınları. Kayseri, Z. (2019). Sosyal medya vaizliği: Amerika ve Türkiye örneği. Marmara niversitesi. Utma, S. (2019). Dindarlığın Deği en Yüzü: Dinin Popülerle mesi ve Sosyal Medya Dindarlığı. Jour- nal of International Social Research. Yıldız, N . (2019). Sanal Cemaatler . Medya ve Din Ara tırmaları Dergisi , 2 (1) , 163-165 .

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc2MDc5