MEDYALAB - 4. SAYI
19 18 Me dy aL ab Şub a t 2 0 2 1 18 Me dy aL ab Şub a t 2 0 2 1 19 Bu iki resme bakarak söyleyebilirim ki ya gerçek bir beden ya da silik bir görüntü olacağız. İnsanlığa öyle ürünler karışacak ki biz insanlığın ortak kaderi diye bir şey söyleyemeyeceğiz. Evet, filmin başında in- sanların ekosistemin çöküşüne ve kıtlığa çare buldukları belirtildi ama film bize bu çözüm- lerin doğruluğunu sorgulatıyor. İnsanlar iste- dikleri alanda istedikleri şeyleri yapıp satışa sunabilirler fakat kendilerini üretmemeliler. İnsan hiçbir zaman tüketim metası olmamalı çünkü memnun kalınması beklenen bir ürün olduğu an hükmetme kabiliyetini kaybetme- ktedir. İnsan bir tasarım yaparken kendisini kendisinde tutacak bir açık kapı bırakmalıdır. Sadece güç, statü, gurur ve kibir için inşa et- mek solgunluk getirecektir. Aynı şekilde biz teknolojisi çok ilerlemiş bir uygarlığın mutlu- luk, adalet ve eşitlik getireceğini düşünürüz ama filme bakarak şunu söyleyebilirim ki bu koca bir yalan. Aksine özlemini çektiğimiz bu kavramlar gelecekte insanın bir tasarım ol- masıyla yok olmaktadırlar. Reklamlar, insanı para harcamaya iten bu sloganlar bize göz kırpacak kadar can- lı ve yakın olacaklar. Onların büyüklüğü ve güzelliği altında ezilebiliriz. Onlar bizi tükete- bilirler. Buradaki hologram Frank Sinatra’dır. Filmdeki zamana kıyasla 134 yıl önce yaşamıştır; diğer bir tabirle gelişmenin daha az olduğu bir dönemde. Fakat aradan bu ka- dar yıl geçmesine rağmen şarkıları dinlenme- ktedir, eskimemiştir. İnsanlık ne kadar ilerl- erse ilerlesin değiştirilmemiş duyguların ve davranışların ön planda olduğu zamanları, ister şarkılarıyla isterse filmleriyle her zaman özleyecek ve hatırlayacaktır. Yararlanılan Kaynaklar Reklam ve Tüketim Giriş Dersi Slaytı, (2020) Reklam ve Tüketim, 2. Hafta Slaytı (2020) Reklam ve Tüketim, 4. Hafta Slaytı (2020) Reklam ve Tüketim, Fordizm Slaytı (2020) https://wikikultur.com/2020/08/19/dokuz-dunya/ https://tr.wikipedia.org/wiki/Dokuzuncu_Gezegen bladerunner
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc2MDc5