MEDYALAB - 5. SAYI
İ N C E L E M E İ N C E L E M E 22 23 3. Yan Karakter (yardımcı karakter): Kyla, Diane’nin karşı evinde oturmakta, evli ve çocuklu bir kadındır. Kyla filmin ilk sahnelerinde kekeme, konuşamayan, geri planda olan, görünüşü oldukça mutsuz bir kadınken Diane ve Steve ile vakit geçirdikçe konuşması düzelir, onların yanında gayet iyiyken kendi ailesinin yanında yine kekeme olması ailesi ile yaşadığı sorunu iz- leyiciye aktarır. En büyük değişimi geçiren yan karakterdir. Filmin başlarında kimseyle konuş- mayan, mesafeli yapısı büyük ölçüde değişir ancak filmin bitimine kadar gizemini koruyan birkaç olay hala vardır. Yatak odasında bulunan erkek çocuk fotoğrafları, kekemeliği, mesleğini bırakmasının nedenini bilmememiz gibi olaylardır bunlar. Filmin Teknik Değerlendirmesi Xaiver Dolan Mommy filminin ölçekleri normalde 1:6 iken kendisi 1:1 olarak tasarla- mıştır. Filmi açar açmaz gözümüze ilk takılan şey budur. Filmin ilk beş dakikasında tüm olayı anlayıp kahramanımızın yolculuğunda buluyoruz kendimizi. Filmin bu ölçeklerde çekilmiş olması karaktere odaklanmamız, yaşadıkları o büyük dramı iliklerimize kadar hissetmemiz için olmalıdır. Ölçek dar olduğu için genelde karakterler bel plan ya da omuz plan çekilmiştir. Filmi izlerken izleyici filme sıkışıp kalmış gibi bir ruh haline bürünür. Filmin 1:6’ ya geçtiği sadece iki sahne bulunmak- tadır, onlar da dış mekanda ve kahramanlarımızın çok mutlu olduğu iki plandır, sonrasında tekrar 1:1’e geçiş sağlamıştır. Filmde iç mekân kullanımı çok fazladır. Filtreler ile sine- matografi desteklenmiştir. Senaryo ve karakter odaklı bir filmdir. Karakter anlatımları kostüm, mekân, müzik ve davranışlarla birebir örtüşüp filmin dili başarılı olmuştur. Üç pereden oluşur giriş-gelişme-sonuç olay örgüsü içinde Diane ve Steve anlatılmıştır.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc2MDc5