MEDYALAB - 6. SAYI

1 6 M E D Y A L A B N İ S A N 2 0 2 1 1 7 M E D Y A L A B N İ S A N 2 0 2 1 ALMANYA’YA HOŞ GELDİNİZ CENNET BABA HOŞ GELDİNİZ UMUDA YOLCULUK GÖÇMEN İŞTE ÖZGÜR DÜNYA 17 16 rak kültürlerin merkezsizleşmesi. Benzer şekilde, artan iletişim im- kanlarıyla beraber Almanya’ya göç eden insanlar Türkiye’deki akra- balarıyla etkileşimini arttırmıştır. Tomlinson (2004) kimliklerimizin artık kesin olarak yaşadığımız yeri destekleyici özellikler göstermek zorunda olmadığını ifade ederek bu durumu yersiz-yurtsuzlaşma olarak ifade eder. Bu noktada, yerel olan kültürün mekanla olan ilişkisi zayı- flamaya başlamış, buna bağlı olarak uzamla beraber kavranması gerek- en bir hal almıştır. Farklı bir deyişle, kültürler artık mekanlara bağlı olar- ak değil daha merkezsiz, akışkan ve uzamsaldır, nitekim ne tam olarak koptuğu fiziksel mekana bağlıdır ne de kişilerin göç ettikleri coğrafyaya. Kaynakça Castells, M. (2006). Kimliğin Gücü, Çev. Ebru Kılıç, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. Deleuze, G ve Guattarı, F. (1990).” Kapitalizm ve Şizofreni 1- Göçebe- bilimi İncelemesi: Savaş Makinesi”, Bağlam Yayınları, İstanbul. Held, D., & McGrew, A. (2008). Küresel Dönüşümler Büyük Küre- selleşme Tartışması, Phoenix Yayınevi. İpek, İ. (2019). İletişim Çağında Kültür ve Kültürel Kimlik. Kürkçü-Dumanlı, D. (2013). Küre- selleşme kavramı ve küreselleşm- eye yönelik yaklaşımlar. Robertson, R. (1987). Globaliza- tion theory and civilization analysis. Comparative Civilizations Review, 17(17), 3. Robins, K. (1999). İmaj. Çev.: Nurçay Türkoğlu), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Shavit, U. (2009). The new imagined community: Global media and the the construction of national and Muslim identities of migrants. Sus- sex Academic Press. Şimşek, U., & Ilgaz, S. (2007). Küre- selleşme ve ulusal kimlik. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler En- stitüsü Dergisi, 9(1), 189-199. Tomlinson, J. (2004). Küreselleşme Ve Kültür. (A. Eker, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Waisbord, S. (2004). McTV: Un- derstanding the global popularity of television formats. Television & New Media, 5(4), 359-383. Y U R T S U Z L A Ş M A

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc2MDc5