MEDYALAB - 6. SAYI
Savaş için, çocuklar, bayrak, yurt, ev, aş, dini özgürlükler için atılan tüm çığlıklarda dünya kulaklarını tıkadı. Görmezden geldiğimiz tüm katliamlar, çiçekler, çocuklar, anneler, babalar, hayvanlar… Dünya, sesini duyuramayan tüm masumlar için cehennemdir. IGITAL MAGAZINE TITLE YOUR DIGITAL MAGAZINE TITLE F or Sama, zorunlu bir göç hikâyesidir. İn- sanların göç etikten sonrası hikayelerini değil uzun yıllar boyunca neden göç ede- ceklerini sindire sindire işler. Film, Ha- lep kuşatmasında bir annenin savaşın zorlukları ve hayata nasıl tutunduğunu bebeğine an- latmasını konu alır. Film, annenin ve diğer tüm göç- menlerin her şeyi kızı Sama ve gelecek tüm nesilleri kurtarmak için yapsalar da, zorunlu göç ile ülkelerini terk etmek zorunda kalmalarının öyküsüdür. Belgesel 2016 yılında geçer; ancak flashbacklerle 2012 yılına giderek sıçramalı bir kur- gu tekniği kullanılır. Bu durumda da izleyici olarak fil- me adapte olup her şeyi anlayabiliriz. Savaşın tüm zorluklarını bu sayede öğrenebiliriz. Filmde devrim yapmak ve hükümeti düşürmek isteyen halkın gide- rek azalması ölümler ve göçlere bağlanır ve bu, ‘’ ya ülkeni bırakıp gideceksin ya da devrim yapmak için çabalarken can vereceksin’’ mesajı ile aktarılır. Al-Kateab, Rejim umudumuzu yok etmeye çalışıyor. Umut olmadan hayatta kalamayacağımıza ger- çekten inanıyorum. Çiçek dağı- tacak bir adam vardı - Halep’teki verandamıza bahçenin kurulması- na yardım etti. Onu filme çektim çünkü kuşatmaya rağmen işini nasıl sürdürdüğünün umudunu ve güzelliğini kaydetmek istedim. So- nunda öldürüldü. Gerçekten ça- resiz olduğunuzda ve iyi bir şey göremediğinizde, yolunuza güzel bir şey gelir ve bu size umut verir (Robiou). F O R S A M A F O R S A M A Hoşça Kal Demek, Ölmekten de Zordu: For Sama İSÜ STÜDYO SORUMLUSU YAREN KALKAN
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc2MDc5